کدنویسی تمیز برای کودکان

بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

در طول سالهای کارم در نرم افزار OKE، بارها از برگزاری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کارگاه های برنامه نویسی لذت بردم. آنها به موضوعات کاملاً پیچیده ای مانند NodeJS و TypeScript، توسعه بازی، آزمایش برنامه های کاربردی وب با استفاده از کتابخانه Cypress مربوط می شدند. با این حال، دوره ای که هر ساله سعی می کنم برگزار کنم و بیشترین رضایت را به من می دهد دوره برنامه نویسی برنامه کاربردی وب پایه است. از همان ابتدا سعی کردم آن را اجرا کنم تا حتی افرادی که قبلاً یک خط کد ننوشته بودند بتوانند چیزی از آن به دست آورند سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . بنابراین، افرادی که سعی در آموزش برنامه نویسی به افراد مبتدی دارند، با چه چالش هایی مواجه هستند؟

برنامه نویس شدن می تواند بسیار سرگرم کننده باشد!

چگونه شرکت کنندگان را پیدا کنیم؟

بیایید با بحث در مورد اینکه کجا افرادی را پیدا می کنیم که مایل به گذراندن چنین دوره ای هستند شروع کنیم. برخی از آنها دانشجویانی هستند که با آنها در نمایشگاه شغلی دانشگاه فناوری گدانسک ملاقات می کنیم و در آنجا دوره های خود را اعلام می کنیم. از این میان، اقلیت افرادی هستند که قبلاً در رشته علوم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کامپیوتر تحصیل می کنند و می خواهند در چنین دوره ای اطلاعات بیشتری کسب کنند. با این حال، چنین دوره ابتدایی به ندرت برای آنها جالب است. در مورد یافتن داوطلبان، اعلام آنها در شبکه های اجتماعی نیز به خوبی کار می کند. پست هایی در مورد برگزاری چنین دوره ای اغلب توسط دوستانی ارسال می شود که در دوره قبلی شرکت کرده اند و از تاثیرات یادگیری خود راضی هستند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا لینکدین، که در آن من و شرکتم شبکه نسبتاً بزرگی از مخاطبین داریم، به این معنی است که هیچ کمبودی برای داوطلب وجود ندارد.

انگیزه شرکت کنندگان ما چیست؟

مهم ترین انگیزه در اینجا البته پول است. مدت هاست که مشخص شده سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان است که حقوق در صنعت IT می تواند چندین برابر حقوق سایر صنایع بیشتر شود. اما به نظر من این تنها بخشی از حقیقت است، زیرا مردم همچنین به دنبال شغلی هستند که بتوانند دائماً در آن پیشرفت کنند. کار در فناوری اطلاعات نیز بسیار خلاقانه تر از برخی مشاغل است. ما می توانیم اثرات کار خود را به طور مداوم ببینیم، و آگاهی از اینکه چیزی از هیچ خلق می کنیم و اثر کار ما می تواند توسط میلیون ها نفر استفاده شود بسیار رضایت بخش است. مردم همچنین به دنبال شغلی پایدار و موقعیتی هستند که در آن به عنوان کارمند مورد احترام قرار گیرند. در مورد دانشجویانی که نام بردم، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان یک عامل دیگر وجود دارد. اکثر آنها افرادی هستند که از انتخاب رشته تحصیلی خود رضایت کامل ندارند یا آینده ای برای خود در حرفه ای که دوست دارند پس از فارغ التحصیلی دنبال کنند نمی بینند. دانشجویان رشته هایی مانند شیمی، حفاظت از محیط زیست، اتوماسیون و رباتیک اغلب شرکت کنندگان دوره های من هستند.

شکستن پیچیدگی با قیاس های ساده

یکی از بزرگترین چالش ها در آموزش برنامه نویسی به مبتدیان، تجزیه پیچیدگی مفاهیم کدنویسی به اطلاعات ساده و قابل هضم است. بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی، مانند حلقه ها، شرطی ها، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و انواع داده ها، می توانند برای تازه واردان انتزاعی و دشوار باشند. اینجاست که قیاس ها می توانند کمک کنند.

عملکرد را می توان به عنوان یک دستور پخت با دستورالعمل های گام به گام توضیح داد که به شما امکان می دهد غذای مورد علاقه خود را بپزید.

توضیح یک حلقه - یک مفهوم اساسی در برنامه نویسی - می تواند برای مبتدیان دلهره آور باشد. اما با کمک یک قیاس، می توان بسیار ساده تر شد. حلقه مانند دستور پختی است که به سرآشپز سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دستور می دهد تا مجموعه ای از مراحل را تا زمانی که یک شرط خاص برآورده شود تکرار کند. درست همانطور که یک سرآشپز مراحل یک دستور غذا را برای پختن چندین غذا تکرار می کند، یک حلقه در برنامه نویسی مجموعه ای از دستورالعمل ها را تا زمانی که شرایط خاصی برآورده شود تکرار می کند. این قیاس به مبتدیان کمک می کند تا مفهوم یک حلقه را در یک زمینه آشنا تجسم کنند و درک و به خاطر سپردن آن را آسان تر می کند.

به طور مشابه، توضیح شرطی ها - یکی دیگر از مفاهیم مهم در برنامه نویسی - می تواند با قیاس ها قابل دسترس تر شود. شرطی مانند یک علامت راهنمایی و رانندگی است که جریان ترافیک را هدایت می کند. همانطور که یک علامت راهنمایی و رانندگی چراغ های خود را بر اساس شرایط خاص تغییر می دهد، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان یک شرطی در برنامه نویسی مجموعه های مختلفی از دستورالعمل ها را بسته به درست یا نادرست بودن یک شرط خاص اجرا می کند. این قیاس به مبتدیان کمک می کند تا مفهوم شرطی ها را به روشی مرتبط درک کنند و شباهت هایی بین برنامه نویسی و تجربیات روزمره ترسیم کنند.

همچنین می توان از قیاس ها برای توضیح انواع داده ها استفاده کرد که ممکن است برای مبتدیان گیج کننده باشد. برای مثال، توضیح انواع داده‌ها به‌عنوان محفظه‌هایی که انواع مختلفی از چیزها را در خود جای می‌دهند، می‌تواند به ملموس‌تر کردن مفهوم کمک کند. همانطور که یک شیشه می تواند چیزهای مختلفی مانند آب نبات، دکمه یا تیله را در خود جای دهد، انواع داده در برنامه نویسی می تواند انواع مختلفی از داده ها مانند اعداد، رشته ها یا بولی ها را در خود جای دهد. این قیاس مفهوم انتزاعی انواع داده را ساده می کند و آن را برای مبتدیان قابل ارتباط تر می کند.

غول ها مانند پیاز هستند و متغیرها مانند جعبه :)

چگونه با ناامیدی شرکت کنندگان خود کنار بیایید؟

یکی از ناراحتی های رایجی که مبتدیان با آن مواجه می شوند، برخورد با خطاهای نحوی است. زبان های برنامه نویسی قوانین نحوی سختگیرانه ای دارند و حتی یک اشتباه تایپی Programming teaching sites for children کوچک یا نویسه نادرست می تواند منجر به خطا شود.

+ نوشته شده در جمعه 11 خرداد 1403ساعت 21:18 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 30

ساخت وبلاگ جدید رایگان خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]