کدنویسی تمیز برای کودکان

آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان

چرا کودکان باید آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کدنویسی با اسکرچ را یاد بگیرند؟

استفاده آسان، رنگارنگ و جذاب؟ چه چیزی را در مورد این برنامه کدنویسی دوستانه مبتدی دوست ندارید؟

چرا کودکان باید کدنویسی با اسکرچ را یاد بگیرند؟

با توجه به اینکه کودکان از سنین پایین در معرض فناوری آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان قرار می گیرند، یادگیری کدنویسی به یک آموزش ارزشمند تبدیل شده است تا آنها را برای دنیای دیجیتال آماده کند. یادگیری کدنویسی نه تنها مسیرهای شغلی را در فناوری باز می کند، بلکه مهارت های یادگیری از جمله استراتژی، خلاقیت و حل مسئله را نیز فراهم می کند.

اما وقتی زبان های برنامه نویسی زیادی برای انتخاب وجود دارد، چگونه شروع می شود؟

اینجاست که برنامه Scratch، مکان مناسبی برای شروع برای مبتدیان جوان است. Scratch که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، یک زبان برنامه نویسی مبتدی و مبتنی ب آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ر بلوک است که به کودکان اجازه می دهد داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنند.

خلاقیت را تشویق می کند: Scratch برای پرورش خلاقیت و تخیل در افراد مبتدی برای کدنویسی ساخته شده است. عناصر خراش مانند طرح ها، شخصیت ها، پس زمینه و قطعات تعاملی در دسترس هستند تا کودکان بتوانند هر آنچه را که تصور می کنند بسازند. از بازی‌های کوچکی که در Game Dev Clubs ساخته شده‌اند تا آثار هنری دیجیتال، این برنامه همه ابزارهای کاربردی آسان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا ماهیچه‌های خلاق خود را تمرین کنند. این همچنین به آنها کمک می کند تا خلاقیت در برنامه نویسی پیدا کنند زیرا یاد می گیرند که چگونه استفاده از کد آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان می تواند به آنها در پروژه های هنری کمک کند.

استفاده آسان از بلوک‌های کد: Scratch از رنگ‌های روشن و رابط کشیدن و رها کردن استفاده می‌کند که به کودکان امکان می‌دهد بلوک‌های کد را مانند قطعات پازل جمع‌آوری کنند. این برنامه محرک بصری به یادگیرندگان جوان کمک می کند تا مفاهیم کد را با جایی که برای ساخت پروژه خود با هم هماهنگ می کنند مرتبط کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا مفاهیم کد را با کدگذاری رنگی مرتبط کنند. Scratch با تمرکز بر منطق پشت آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان مفاهیم برنامه نویسی به جای نحو، به کدنویسان جوان کمک می کند تا مفاهیم اساسی کدنویسی را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب درک کنند.

بلوک های کد در اسکرچ

حمسئله را ترویج می‌کند: هنگام یادگیری کد، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کودکان یاد می‌گیرند که با تجزیه کد از یک پروژه بزرگ به مراحل کوچک قابل مدیریت، مشکل را حل کنند. Scratch آن لحظات را برای حل مشکل تشویق می کند، زیرا آنها با چالش هایی مانند خطاهای اشکال زدایی، عیب یابی و بهینه سازی بازی های خود مواجه می شوند. وقت گذاشتن برای رفع این خطاها (با پشتیبانی مربی Code Zone) به آنها کمک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان می کند تا یاد بگیرند که با مشکلات دشوار برخورد کنند و بر موانع نه تنها در کدنویسی بلکه در سایر جنبه های زندگی غلبه کنند.

اعتماد به نفس را افزایش می دهد: بازی در ابتدا به کودکان کمک می کند تا استفاده از رایانه را بیاموزند و آگاهی و اعتماد به نفس خود را در زمینه فناوری از سنین پایین تقویت کنند. این امر به ویژه در عصر دیجیتالی که اکنون در آن زندگی می کنیم بسیار مهم است. اعتماد به فناوری می تواند به آنها کمک کن آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان د تا به صورت آنلاین بیاموزند و تبدیل به بومی دیجیتال شوند که آماده ورود به صنعت فناوری Learning how to work with the Scratch program for children هستند. این فرصت‌ها را در آینده با داشتن تفکر محاسباتی توسعه‌یافته و تنظیم آن‌ها برای یادگیری راحت فن‌آوری جدید باز می‌کند.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 11:42 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 44

چرا آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اهمیت د ارد

مجله ملی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه تا مارس آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان 2013 کپی رایت © 2013، IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. سن بازی هایی که شامل هر عنصر برنامه نویسی می شود و فقط عناصری که در بازی ها یافت می شوند در جدول 4 گنجانده شده است. مفاهیم مورد استفاده بین گروه های کلاس (χ2 = 0.176، p <0.916) یا بین گروه های جنسیتی (χ2 = 0.472، p <0.790). با این حال، آزمون Mann-Whitney U تفاوت معنی داری را بین مفاهیم مورد آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان استفاده در بازی های مبتنی بر پیچ و خم در مقایسه با بازی های اصلی ساخته شده توسط همه کلاس ها نشان داد (Z=-2.535، p <0.010). بازی ها. 21 درصد از بازی ها شامل بلوک های خارجی بود. 72 درصد از بازی‌ها شامل نام متغیرهای معنی‌دار بودند که اکثر بازی‌ها فقط دارای یک تایمر بودند، با این حال برخی از بازی‌ها نیز یک سیستم امتیازدهی را پیاده‌سازی کردند و تنها 3 درصد از بازی‌ها نام پیش‌فرض sprite را تغییر داده بودند. طراحی در GamesTable 6 طراحی برای قابلیت استفاده از خارج را نشان می‌دهد. 29 بازی فقط یک بازی اصلاً عملکردی نداشت. همه بازی‌های دیگر درجات مختلفی از عملکرد داشتند و 28 درصد از بازی‌ها کاملاً کاربردی بودند. آزمون‌های کروسکال والیس تفاوت معنی‌داری را در آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان طراحی بین گروه‌های کلاس (2.189 = 2.189، p <0.335) یا بین گروه‌های جنسیتی (0.304 = χ 2، p <0.859) نشان ندادند. بحث در مورد بازی‌هایی که امتیاز کلی متوسط و پایین دارند. بازی 1 امتیاز بالا بازی اول یک بازی ماز کاملاً کاربردی است که توسط یک جفت پسر/دختر از کلاس 5/6 اولیه ایجاد شده است (شکل 1). این یک بازی اصلی Table3 بود. ایده ای غیر از بازی پیچ و خم)P4 0 3 4 2P5/6 3 1 0 6P6/7 2 2 0 6جدول4.مفاهیمپیدا شدهدربازی های کودکانهمفاهیم برنامه نویسی حالت های برنامه نویسی 9مفاهیم از جمله 9مفاهیم برنامه نویسی موضوعات 83 متغیر 72 هماهنگی و همگام سازی 72 تکرار 55 ورودی صفحه کلید 7 اعداد تصادفی 3

مجله بین المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه-مارس 2013 99Copyright © 2013, IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است.طراحی با کودکان پس زمینه خود و یک جن ساده شکل. هدف از این بازی این است که جن را از نقطه شروع در گوشه سمت چپ بالا از طریق پیچ و خم به نقطه قرمز انتهایی قبل از اتمام تایمر منتقل کنید. این بازی به خوبی استفاده از مفاهیم برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان را نشان می دهد. اسپرایت در بازی توسط کلیدهای جهت دار کنترل می شود که همگی به درستی برنامه ریزی شده اند (شکل 2) و از شرایطی مانند: اگر دیوارهای سبز رنگ لمس شوند اسپرایت صورتی از آنها منعکس می شود و همچنین هنگامی که نقطه انتهایی قرمز آن را لمس کنید. جدول5.کدسازمانسازمان کد % از بلوک های اضافی بازی ها 21نام Sprite 3نام متغیر 72Table6.طراحیبرایقابلیت استفادهطراحی برای قابلیت استفادهCon% of GamesFunctional سفارشی سازی 97 سفارشی سازی من اصالت 83هدف 59شکل1. بازی maze اصلی جفت 14

100 مجله بین‌المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه تا مارس 2013 کپی رایت © 2013، IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. نشان دهنده پایان بازی است (شکل 2 را ببینید). همانطور که تایمر نشان می دهد، این بازی دارای یک متغیر است که آموزش آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کار با برنامه اسکرچ برای کودکان درون آن مقدار دهی اولیه شده است (شکل 2 را ببینید). اگر قبل از اتمام تایمر به نقطه پایانی رسیده باشد، بازی با پخش صدا و پیامی مبنی بر "شما برنده اید" به پایان می رسد، اما در غیر این صورت، تایمر بازی را با "بازی مجدد خوب امتحان کنید" به پایان می رساند. اگرچه زمان‌بندی به خودی خود یک نقص جزئی دارد زیرا محاسبات مورد استفاده صحیح نیستند و زمانی که به -5 می‌رسد به جای 0 متوقف می‌شود. بازی آنها بر اساس بازی ماز بود، اما پس‌زمینه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان دوباره طراحی شد (شکل 3 را ببینید) و به یک بازی دو نفره اقتباس شد. هدف بازی این است که جن را از نقطه شروع در گوشه سمت چپ بالا از طریق پیچ و خم به سمت مربع نارنجی انتهای سمت راست بالا ببرید، قبل از اینکه تایمر تمام شود. این بازی به خوبی استفاده از مفاهیم برنامه نویسی را نشان می دهد. اسپرایت ها در بازی با کلیدهای جهت دار برای بازیکن 1 کنترل می شوند و بازیکن 2 از کلیدهای w,a,s,d استفاده می کند که همه به درستی برنامه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ریزی شده اند (شکل 4 را ببینید). این بازی از شرایطی استفاده می کند مانند اگر اشکال قرمز لمس شوند، جن ها از آنها پریده می شوند و همچنین هنگامی که نقطه پایان نارنجی رنگ لمس شود، پایان بازی را نشان می دهد. این بازی دارای دو متغیر است که درون آن یک تایمر و یک سیستم امتیازدهی مقدار Learning how to work with the Scratch program for children دهی شده است. در حالی که تایمر به درستی کار می کند - بازیکنان 30 ثانیه فرصت دارند

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 11:22 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 41

چرا آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اهمیت د ارد

مجله ملی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه تا مارس آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان 2013 کپی رایت © 2013، IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. سن بازی هایی که شامل هر عنصر برنامه نویسی می شود و فقط عناصری که در بازی ها یافت می شوند در جدول 4 گنجانده شده است. مفاهیم مورد استفاده بین گروه های کلاس (χ2 = 0.176، p <0.916) یا بین گروه های جنسیتی (χ2 = 0.472، p <0.790). با این حال، آزمون Mann-Whitney U تفاوت معنی داری را بین مفاهیم مورد آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان استفاده در بازی های مبتنی بر پیچ و خم در مقایسه با بازی های اصلی ساخته شده توسط همه کلاس ها نشان داد (Z=-2.535، p <0.010). بازی ها. 21 درصد از بازی ها شامل بلوک های خارجی بود. 72 درصد از بازی‌ها شامل نام متغیرهای معنی‌دار بودند که اکثر بازی‌ها فقط دارای یک تایمر بودند، با این حال برخی از بازی‌ها نیز یک سیستم امتیازدهی را پیاده‌سازی کردند و تنها 3 درصد از بازی‌ها نام پیش‌فرض sprite را تغییر داده بودند. طراحی در GamesTable 6 طراحی برای قابلیت استفاده از خارج را نشان می‌دهد. 29 بازی فقط یک بازی اصلاً عملکردی نداشت. همه بازی‌های دیگر درجات مختلفی از عملکرد داشتند و 28 درصد از بازی‌ها کاملاً کاربردی بودند. آزمون‌های کروسکال والیس تفاوت معنی‌داری را در آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان طراحی بین گروه‌های کلاس (2.189 = 2.189، p <0.335) یا بین گروه‌های جنسیتی (0.304 = χ 2، p <0.859) نشان ندادند. بحث در مورد بازی‌هایی که امتیاز کلی متوسط و پایین دارند. بازی 1 امتیاز بالا بازی اول یک بازی ماز کاملاً کاربردی است که توسط یک جفت پسر/دختر از کلاس 5/6 اولیه ایجاد شده است (شکل 1). این یک بازی اصلی Table3 بود. ایده ای غیر از بازی پیچ و خم)P4 0 3 4 2P5/6 3 1 0 6P6/7 2 2 0 6جدول4.مفاهیمپیدا شدهدربازی های کودکانهمفاهیم برنامه نویسی حالت های برنامه نویسی 9مفاهیم از جمله 9مفاهیم برنامه نویسی موضوعات 83 متغیر 72 هماهنگی و همگام سازی 72 تکرار 55 ورودی صفحه کلید 7 اعداد تصادفی 3

مجله بین المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه-مارس 2013 99Copyright © 2013, IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است.طراحی با کودکان پس زمینه خود و یک جن ساده شکل. هدف از این بازی این است که جن را از نقطه شروع در گوشه سمت چپ بالا از طریق پیچ و خم به نقطه قرمز انتهایی قبل از اتمام تایمر منتقل کنید. این بازی به خوبی استفاده از مفاهیم برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان را نشان می دهد. اسپرایت در بازی توسط کلیدهای جهت دار کنترل می شود که همگی به درستی برنامه ریزی شده اند (شکل 2) و از شرایطی مانند: اگر دیوارهای سبز رنگ لمس شوند اسپرایت صورتی از آنها منعکس می شود و همچنین هنگامی که نقطه انتهایی قرمز آن را لمس کنید. جدول5.کدسازمانسازمان کد % از بلوک های اضافی بازی ها 21نام Sprite 3نام متغیر 72Table6.طراحیبرایقابلیت استفادهطراحی برای قابلیت استفادهCon% of GamesFunctional سفارشی سازی 97 سفارشی سازی من اصالت 83هدف 59شکل1. بازی maze اصلی جفت 14

100 مجله بین‌المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه تا مارس 2013 کپی رایت © 2013، IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. نشان دهنده پایان بازی است (شکل 2 را ببینید). همانطور که تایمر نشان می دهد، این بازی دارای یک متغیر است که آموزش آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کار با برنامه اسکرچ برای کودکان درون آن مقدار دهی اولیه شده است (شکل 2 را ببینید). اگر قبل از اتمام تایمر به نقطه پایانی رسیده باشد، بازی با پخش صدا و پیامی مبنی بر "شما برنده اید" به پایان می رسد، اما در غیر این صورت، تایمر بازی را با "بازی مجدد خوب امتحان کنید" به پایان می رساند. اگرچه زمان‌بندی به خودی خود یک نقص جزئی دارد زیرا محاسبات مورد استفاده صحیح نیستند و زمانی که به -5 می‌رسد به جای 0 متوقف می‌شود. بازی آنها بر اساس بازی ماز بود، اما پس‌زمینه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان دوباره طراحی شد (شکل 3 را ببینید) و به یک بازی دو نفره اقتباس شد. هدف بازی این است که جن را از نقطه شروع در گوشه سمت چپ بالا از طریق پیچ و خم به سمت مربع نارنجی انتهای سمت راست بالا ببرید، قبل از اینکه تایمر تمام شود. این بازی به خوبی استفاده از مفاهیم برنامه نویسی را نشان می دهد. اسپرایت ها در بازی با کلیدهای جهت دار برای بازیکن 1 کنترل می شوند و بازیکن 2 از کلیدهای w,a,s,d استفاده می کند که همه به درستی برنامه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ریزی شده اند (شکل 4 را ببینید). این بازی از شرایطی استفاده می کند مانند اگر اشکال قرمز لمس شوند، جن ها از آنها پریده می شوند و همچنین هنگامی که نقطه پایان نارنجی رنگ لمس شود، پایان بازی را نشان می دهد. این بازی دارای دو متغیر است که درون آن یک تایمر و یک سیستم امتیازدهی مقدار Learning how to work with the Scratch program for children دهی شده است. در حالی که تایمر به درستی کار می کند - بازیکنان 30 ثانیه فرصت دارند

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 11:22 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 39

آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch برای کودکان: Scratch یک زبان آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان برنامه نویسی بصری و مبتنی بر بلوک است که دارای رابط کشیدن و رها کردن است که به ویژه برای کودکان طراحی شده است. این یک رابط کاربری ساده است که به بچه ها اجازه می دهد پروژه های دیجیتالی خود را مانند داستان ها، انیمیشن ها و بازی ها ایجاد کنند. Scratch که توسط بنیاد Scratch، یک سازمان غیرانتفاعی طراحی و توسعه یافته است، یک پلتفرم رایگان است که به بچه ها اجازه می دهد تا اصول اولیه کدنویسی را در سنین پایین بیاموزند. Scratch ب آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان زرگترین انجمن برنامه نویسی برای کودکان در جهان است که به بیش از 70 زبان در دسترس است.

به دنبال یادگیری کد نویسی Scratch هستید؟ کلاس های آنلاین برنامه نویسی Scratch برای کودکان Wiingy را کاوش کنید تا از کارشناسان برتر برنامه نویسی Scratch یاد بگیرید.

آیا کد نویسی اسکرچ برای کودکان بی خطر است؟

بله، اسکرچ مخصوص بچه های بین 8 تا 16 سال طراحی شده است. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان با این حال، این یک پلت فرم باز است و هر کسی بدون در نظر گرفتن سن خود می تواند کاربر باشد. این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بصری است که در آن بچه ها می توانند با ساخت پروژه های سرگرم کننده و رنگارنگ مانند بازی ها، داستان ها، انیمیشن ها و غیره، کدنویسی را یاد بگیرند. این یک راه عالی برای آشنا کردن بچه ها با برنامه نویسی است. انجمن آنلاین اسکرچ نیز برای پیمایش بسیار ایمن است زیرا اسکرچ دارای برخی دستورالعمل های انجمن است که باید توسط هر کاربر رعایت شود و اگر کسی این کار را انجام ندهد، توسط تیم رسمی اسکرچ مسدود یا ممنوع می شود.

چگونه با اسکرچ کدنویسی شروع کنیم؟

شروع کار با Scratch بسیار ساده و سرراست است آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان . از آنجایی که برای کودکان طراحی شده است، رابط کاربری بسیار مناسب برای کودکان است. به راحتی می توانید با چند مرحله ساده یک حساب کاربری در اسکرچ ایجاد کنید و شروع به ایجاد پروژه کنید. ابتدا، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اجازه دهید شما را در مورد نحوه ایجاد اولین حساب Scratch خود راهنمایی کنیم.

مرحله 1: از https://scratch.mit.edu/ دیدن کنید

مرحله ۲: روی گزینه Join Scratch در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید.

مرحله 3: اکنون، شما باید نام کاربری و آدرس ایمیل جدید خود را وارد کنید.

مرحله 4: پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور جدید، از شما خواسته می شود که برخی از اطلاعات شخصی مانند جنسیت، ماه تولد، تاریخ و کشوری که در آن زندگی می کنید وارد کنید. تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید.

مرحله 5: پس از این، فقط باید ایمیل خود را تأیید کنید و آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان سپس می توانید پروژه ها را در Scratch ایجاد و به اشتراک بگذارید.

اکنون که حساب خود را ایجاد کردید، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه اولین پروژه Scratch خود را در چند مرحله ساده ایجاد کنید:

مرحله 1: پس از ایجاد حساب Scratch، روی گزینه "ایجاد" در صفحه اصلی کلیک کنید.

مرحله 2: این شما را به صفحه پروژه جدید می برد. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان در اینجا ویرایشگر Scratch را مشاهده خواهید کرد

ویرایشگر اسکرچ

ویرایشگر اسکرچ

مرحله 3: در تصویر بالا می توانید قسمت های مختلف ویرایشگر Scratch را مشاهده کنید. ابتدا باید یک "Sprite" را از قسمت sprite انتخاب کنید. Sprites مانند شخصیت های پروژه Scratch هستند. Scratch دارای اسپرایت های از پیش طراحی شده زیادی است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید یا می توانید اسپرایت خود را ایجاد کنید. Scratch Cat sprite پیش فرض است.

مرحله 4: اکنون که اسپرایت خود را انتخاب کرده اید، اکنون باید بلوک ها را از پالت بلوک در سمت چپ ویرایشگر بکشید و آنها را در ناحیه کد رها کنید. بلوک ها که به صورت استراتژیک روی هم چیده شده اند، جن ها را به حرکت وا می دارند. اکنون، شما آماده هستید تا اولین پروژه Scratch خود را ایجاد کنید.

شما می توانید بسیاری از پروژه های جالب و خلاقانه را در اسکرچ به روشی بدون پیچیدگی انجام دهید.

مزایای کدنویسی اسکرچ برای کودکان

اگر می خواهید کودک خود را با کدنویسی آشنا کنید، اسکرچ آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یک زبان برنامه نویسی عالی است. یادگیری کدنویسی به کودک شما کمک می کند تا یک مهارت را برای تمام عمر بیاموزد. در اینجا 6 مزیت کدنویسی اسکرچ برای کودکان آورده شده است:

1. Scratch توانایی حل مسئله را افزایش می دهد

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلاک است که به بچه ها اجازه می دهد پروژه های خود را بسازند. این به بچه ها نیاز دارد که شخصیت ها، موانع، صداها، و غیره خودشان را بسازند. حل مسئله و مهارت های سازمانی را به بچه ها می آموزد.

2. خراش باعث ارتقاء خلاقیت می شود

از طریق Scratch، بچه ها می توانند با استفاده از تخیل خود به جای استفاده از الگوهای از قبل، دنیای دیجیتالی خود را بسازند. کودکان می توانند با بلوک ها بازی کنند، صداها و رنگ ها را تنظیم کنند، انیمیشن بدهند و غیره.

3. Scratch باعث ایجاد تفکر منطقی و انتقادی می شود

Scratch یک پلتفرم کشیدن و رها کردن است. Scratch باعث آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان می شود بچه ها فکر کنند، برنامه ریزی کنند و تصمیمات خود را برای طراحی پروژه های خود اجرا کنند. این به کودک یک پلت فرم می دهد تا بازی خود را شخصی کند و با تجربه عملی در زمان واقعی آن را جالب کند.

4. Scratch به درک اصول کدنویسی کمک می کند

Scratch یک پلتفرم ساده و آسان برای آشنا کردن کودک شما با کدها است. بچه ها را به سفارش دستورات و تعامل با کامپیوتر به ساده ترین روش آشنا می کند. این است که بچه ها را با اصول کدنویسی آشنا کنیم.

5. خراش تجربه عملی می دهد

Scratch یک پلت فرم تعامل بصری بین کودک و کامپیوتر است. از طریق برنامه نویسی اسکرچ، بچه ها یاد می گیرند که پروژه های خود را بسازند و تجربه عملی با تصاویر، دستورات و انیمیشن ها به دست آورند.

6. اسکرچ مهارت های مشارکتی را آموزش می دهد

As scratch بزرگترین انجمن کدنویسی در جهان برای کودکان است Learning how to work with the Scratch program for children . از طریق Scratch، بچه ها می توانند بخشی از یک جامعه برنامه نویسی شوند که هدف آنها را افزایش می دهد

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 10:56 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 37

چرا آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اهمیت د ارد

من سوالات زیادی از معلمان و کتابداران در کنفرانس ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان و رویدادهای شبکه ای در مورد استفاده از Scratch در کلاس درس دریافت می کنم. اکنون درس‌هایی را که از آموزش برنامه‌نویسی کامپیوتر به کودکان از طریق Scratch در یک سال و نیم گذشته آموخته‌ام به اشتراک می‌گذارم. این به عنوان یک پست وبلاگ شروع شد که به یک مجموعه پست وبلاگ چهار قسمتی تبدیل شد:

بخش 1) نتایج یادگیری با اسکرچ

قسمت 2) طراحی سطوح دوره

قسمت 3) طراحی دوره 8 هفته ای

قسمت 4) طراحی کلاس ها

نتایج یادگیری با استفاده از Scratch

Scratch یک راه سرگرم کننده و آسان برای مبتدیان برای آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یادگیری مفاهیم برنامه نویسی کامپیوتر است. اما بزرگترین ارزش Scratch فقط توانایی ایجاد برنامه ها نیست. همچنین دانش آموزان را با مهارت های قابل انتقال اساسی در حل مسئله، تفکر الگوریتمی، منطق، طراحی گرافیکی و رابط کاربری مجهز می کند. Scratch همچنین به دانش آموزان کمک می کند تا نگرش صحیح نسبت به یادگیری را ایجاد کنند:

یادگیری معتبر، یعنی یادگیری مبتنی بر پروژه، در دنیای آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان واقعی. چه در حال ساخت بازی‌های رایانه‌ای یا توسعه نرم‌افزار امنیتی باشید، مهارت‌های حل مسئله که توسعه می‌دهید مفید و قابل انتقال در هر محیط شخصی، حرفه‌ای، سازمانی یا کارآفرینی هستند.

شکست خوردن اشکالی ندارد در کدنویسی یا برنامه نویسی کامپیوتری، ما بر اساس آنچه می دانیم و نمره از 100 دریافت می کنیم، آزمایش نمی شویم، بلکه توانایی ما در ادامه یادگیری و حل مسائل جدید است. شکست، یعنی کد ما کار نمی کند، به سادگی یک پله برای به کار بردن کد ما است. هیچ کد قطعه ای برای اولین با آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ر کاملاً کار نمی کند. بخشی از فرآیند دانش‌آموزان حدس زدن، کاوش راه‌حل‌های ممکن و تشخیص اینکه چرا تلاش‌ها برای راه‌حل‌ها جواب ندادند، است.

از اشتباهات درس بگیرید. چه یک برنامه نویس مبتدی یا حرفه ای باشید، همه ما از اشتباهات خود درس می گیریم. خوشبختانه با توسعه نرم افزار، ما همیشه می توانیم کد خود را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

طرز فکر رشد مهم نیست که در حال حاضر پاسخ را می آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان دانید یا مهارت دارید، مهم این است که باور داشته باشید که می توانید رشد کنید و بهتر شوید.

یادگیری برای یادگیری. این مهارتی است که ما تا آخر عمر به آن نیاز داریم. وقتی امتحانات تمام می شود، مطالعه متوقف می شود، اما با پیشرفت تکنولوژی، انسان ها باید به یادگیری ادامه دهند تا جلوتر بمانند.

خودت باش. راه حل خود را پیدا کنید. بر خلاف آموزش سنتی آکادمیک، رسیدن به راه حلی مشابه همه الزامی نیست.

جهان فناوری-کارآفرینی

کدنویسی با اسکرچ اولین قدم به سوی دنیای فناوری-کارآفرینی است. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان مطالعه فناوری اغلب با مطالعه کارآفرینی در هم آمیخته است. محصولات و خدمات تجاری جدید اغلب نتیجه یک فناوری جدید (نرم افزار یا سخت افزار) مانند آیفون، اوبر یا Airbnb هستند. فناوری جدید اغلب منجر به توسعه خدمات یا محصول تجاری جدید می شود. فناوری توسعه یک راه حل است و کارآفرینی راه حل را در دسترس بازار قرار می دهد. کارآفرینی فروش محصولی است که مشکلات یا دردسرهای دیگران را حل کند.

برنامه ریزی برای پیشرفت یادگیری

این مقاله بر نحوه طراحی کارگاه ها و دوره ها بر اساس پیشرفت یادگیری ما برای برنامه نویسی با Scratch تمرکز دارد. با این حال، پیشرفت یادگیری بسیار گسترده‌تری شامل برنامه‌نویسی به زبان‌های دیگر، سخت‌افزار برنامه‌نویسی، توسعه اختراعات و پیشرفت به سمت کارآفرینی است که حل مسئله را در زمینه قابلیت تجاری و ایجاد یک محصول قابل فروش توسعه می‌دهد.

ما روی پیشرفت یادگیری برای برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکاندر Scratch تمرکز خواهیم کرد، اما دنیای گسترده تر اطراف آن را در نظر داشته باشید.

سوالی که اغلب پرسیده می شود این است: "چگونه کلاسی طراحی کنم تا کودکان را به یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر با Scratch تشویق کنم؟"

طراحی یک کلاس سرگرم کننده، جذاب و آموزشی آسان است، اما چگونه می توان یک مسیر یادگیری طولانی مدت ایجاد کرد.

رویکرد ما این بود که ابتدا یک مسیر یادگیری بلند مدت ایجا Learning how to work with the Scratch program for children د کنیم، سپس دوره های 8 هفته ای را توسعه دهیم و سپس هر کلاس را طراحی کنیم.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 10:44 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 32

چرا آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اهمیت د ارد

من سوالات زیادی از معلمان و کتابداران در کنفرانس ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان و رویدادهای شبکه ای در مورد استفاده از Scratch در کلاس درس دریافت می کنم. اکنون درس‌هایی را که از آموزش برنامه‌نویسی کامپیوتر به کودکان از طریق Scratch در یک سال و نیم گذشته آموخته‌ام به اشتراک می‌گذارم. این به عنوان یک پست وبلاگ شروع شد که به یک مجموعه پست وبلاگ چهار قسمتی تبدیل شد:

بخش 1) نتایج یادگیری با اسکرچ

قسمت 2) طراحی سطوح دوره

قسمت 3) طراحی دوره 8 هفته ای

قسمت 4) طراحی کلاس ها

نتایج یادگیری با استفاده از Scratch

Scratch یک راه سرگرم کننده و آسان برای مبتدیان برای آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یادگیری مفاهیم برنامه نویسی کامپیوتر است. اما بزرگترین ارزش Scratch فقط توانایی ایجاد برنامه ها نیست. همچنین دانش آموزان را با مهارت های قابل انتقال اساسی در حل مسئله، تفکر الگوریتمی، منطق، طراحی گرافیکی و رابط کاربری مجهز می کند. Scratch همچنین به دانش آموزان کمک می کند تا نگرش صحیح نسبت به یادگیری را ایجاد کنند:

یادگیری معتبر، یعنی یادگیری مبتنی بر پروژه، در دنیای آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان واقعی. چه در حال ساخت بازی‌های رایانه‌ای یا توسعه نرم‌افزار امنیتی باشید، مهارت‌های حل مسئله که توسعه می‌دهید مفید و قابل انتقال در هر محیط شخصی، حرفه‌ای، سازمانی یا کارآفرینی هستند.

شکست خوردن اشکالی ندارد در کدنویسی یا برنامه نویسی کامپیوتری، ما بر اساس آنچه می دانیم و نمره از 100 دریافت می کنیم، آزمایش نمی شویم، بلکه توانایی ما در ادامه یادگیری و حل مسائل جدید است. شکست، یعنی کد ما کار نمی کند، به سادگی یک پله برای به کار بردن کد ما است. هیچ کد قطعه ای برای اولین با آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ر کاملاً کار نمی کند. بخشی از فرآیند دانش‌آموزان حدس زدن، کاوش راه‌حل‌های ممکن و تشخیص اینکه چرا تلاش‌ها برای راه‌حل‌ها جواب ندادند، است.

از اشتباهات درس بگیرید. چه یک برنامه نویس مبتدی یا حرفه ای باشید، همه ما از اشتباهات خود درس می گیریم. خوشبختانه با توسعه نرم افزار، ما همیشه می توانیم کد خود را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

طرز فکر رشد مهم نیست که در حال حاضر پاسخ را می آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان دانید یا مهارت دارید، مهم این است که باور داشته باشید که می توانید رشد کنید و بهتر شوید.

یادگیری برای یادگیری. این مهارتی است که ما تا آخر عمر به آن نیاز داریم. وقتی امتحانات تمام می شود، مطالعه متوقف می شود، اما با پیشرفت تکنولوژی، انسان ها باید به یادگیری ادامه دهند تا جلوتر بمانند.

خودت باش. راه حل خود را پیدا کنید. بر خلاف آموزش سنتی آکادمیک، رسیدن به راه حلی مشابه همه الزامی نیست.

جهان فناوری-کارآفرینی

کدنویسی با اسکرچ اولین قدم به سوی دنیای فناوری-کارآفرینی است. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان مطالعه فناوری اغلب با مطالعه کارآفرینی در هم آمیخته است. محصولات و خدمات تجاری جدید اغلب نتیجه یک فناوری جدید (نرم افزار یا سخت افزار) مانند آیفون، اوبر یا Airbnb هستند. فناوری جدید اغلب منجر به توسعه خدمات یا محصول تجاری جدید می شود. فناوری توسعه یک راه حل است و کارآفرینی راه حل را در دسترس بازار قرار می دهد. کارآفرینی فروش محصولی است که مشکلات یا دردسرهای دیگران را حل کند.

برنامه ریزی برای پیشرفت یادگیری

این مقاله بر نحوه طراحی کارگاه ها و دوره ها بر اساس پیشرفت یادگیری ما برای برنامه نویسی با Scratch تمرکز دارد. با این حال، پیشرفت یادگیری بسیار گسترده‌تری شامل برنامه‌نویسی به زبان‌های دیگر، سخت‌افزار برنامه‌نویسی، توسعه اختراعات و پیشرفت به سمت کارآفرینی است که حل مسئله را در زمینه قابلیت تجاری و ایجاد یک محصول قابل فروش توسعه می‌دهد.

ما روی پیشرفت یادگیری برای برنامه نویسی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکاندر Scratch تمرکز خواهیم کرد، اما دنیای گسترده تر اطراف آن را در نظر داشته باشید.

سوالی که اغلب پرسیده می شود این است: "چگونه کلاسی طراحی کنم تا کودکان را به یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر با Scratch تشویق کنم؟"

طراحی یک کلاس سرگرم کننده، جذاب و آموزشی آسان است، اما چگونه می توان یک مسیر یادگیری طولانی مدت ایجاد کرد.

رویکرد ما این بود که ابتدا یک مسیر یادگیری بلند مدت ایجا Learning how to work with the Scratch program for children د کنیم، سپس دوره های 8 هفته ای را توسعه دهیم و سپس هر کلاس را طراحی کنیم.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 10:44 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 37

اهمیت آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی متنی است که برای توسعه آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده وب، تجزیه و تحلیل داده ها، محاسبات علمی، توسعه بازی و غیره استفاده می شود. این زبان به گونه‌ای طراحی شده است که ساده‌تر و خواناتر از سایر زبان‌ها باشد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر مفاهیم پیچیده برنامه‌نویسی به روشی قابل دسترس تسلط پیدا کنند.

چه چیزی می توانید با پایتون ایجاد کنید؟

پایتون یک زبان چند منظوره است که به کاربران اجازه می دهد آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده تا انواع مختلف نرم افزار را توسعه دهند. کاربران همچنین می توانند به فهرست بسته Python که حاوی میلیون ها فایل کد نوشته شده توسط دیگران است دسترسی داشته باشند. جامعه آنلاین پایتون بسیار زیاد است و می تواند پشتیبانی و الهام زیادی را برای سایر برنامه نویسان فراهم کند

پایتون چیست؟

Python یک زبان برنامه نویسی متنی است که توسط Guido van Rossum در سال 1991 توسعه یافت و نام آن برگرفته از برنامه BBC Flying Circus Monty Python است. این یک زبان چند منظوره آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده در سطح حرفه ای است که برای توسعه وب، تجزیه و تحلیل داده ها، اتوماسیون، محاسبات علمی، توسعه بازی و غیره استفاده می شود و دانش پایتون می تواند پله ای برای یک حرفه پرسود باشد. با این وجود، پایتون به دلیل سادگی خود در مقایسه با سایر زبان های متنی مشهور است. این برای کودکان بزرگتر و نوجوانان مناسب است اما می تواند توسط کودکان زیر 8 سال استفاده شود و جامعه کاربری عظیم آن می تواند برای کدنویسان با هر توانایی پشتیبانی و انگیزه ایجاد کند.

پایتون چگونه کار می کند؟

فیتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که در آن خطوط آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کد برای ایجاد اشیایی که با یکدیگر تعامل دارند و برنامه را تشکیل می دهند تایپ می شود. این یک زبان Back-end است که عناصر "پشت صحنه" یک برنامه را می سازد. پایتون مقدمه ای بر برنامه نویسی جدی کامپیوتری ارائه می دهد و کاربران بر مفاهیمی مانند متغیرها، بولی، توابع، حلقه ها و انواع داده ها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مانند رشته ها، لیست ها و اعداد تسلط خواهند داشت. برای شروع برنامه نویسی، کاربران نرم افزار پایتون و یک ویرایشگر متن مناسب را دانلود می کنند. ویرایشگر متن نوشتن و پیمایش کد شما را بسیار آسان‌تر می‌کند: می‌تواند شامل ویژگی‌های مفیدی مانند خطوط شماره‌دار، برگه‌هایی باشد که در آن بخش‌های برنامه‌تان را سازماندهی کنید، برجسته‌سازی خطا، و «برجسته‌سازی نحو» در هر قسمت متفاوت از کد. دارای کد رنگی است

آیا می دانستید؟ پایتون یک پروژه سرگرمی بود. در دسامبر 1989، خالق آن Guido Van Rossum به دنبال یک پروژه سرگرمی بود تا او را در هفته نزدیک کریسمس مشغول نگه دارد.

آیا پایتون برای مبتدیان مناسب است؟

مبتدیان

پایتون بسیار ساده تر از سایر زبان های برنامه نویسی متنی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده است. این زبان سطح بالایی است، بنابراین بسیاری از نحو پیچیده در پشت صحنه پردازش می شود و کدنویسان جدید می توانند بر یادگیری مفاهیم مهم برنامه نویسی تمرکز کنند. در حالی که کاربران را تشویق به توسعه سبک برنامه نویسی و خوانایی خوب می کند، نحو Python شبیه به زبان انگلیسی روزمره است و بنابراین می تواند به طور مستقیم خوانده و نوشته شود. همان خروجی در خطوط کد بسیار کمتری نسبت به زبان‌های دیگر تولید می‌شود و خواندن و نوشتن آن را آسان‌تر می‌کند و فضای کمتری برای خطا باقی می‌گذارد. رابط پایتون به تورفتگی‌هایی اجازه می‌دهد که کد را به بلوک‌ها تفکیک می‌کنند، فرمت سازمان‌یافته‌تری نسبت به سایر زبان‌های متنی مانند جاوا اسکریپت و C#. پایتون در مقایسه با زبان‌های دیگر مدیریت خطا و گزارش‌دهی بسیار خوبی دارد، بنابراین کار پیچیده و زمان‌بر اشکال‌زدایی کمی آسان‌تر می‌شود.

چه چیزی می توانید در پایتون ایجاد کنید؟

وب سایت های ساخته شده با پایتون

به عنوان یک زبان چند منظوره، پایتون فوق العاده همه کاره آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده است و به کاربران این امکان را می دهد که نرم افزارهای مختلف را توسعه دهند. کودکان ممکن است علاقه مند باشند که بدانند بسیاری از سایت های مورد علاقه آنها مانند Spotify، Instagram و YouTube با استفاده از پایتون ایجاد شده اند! برای ایده کامل از فرصت‌هایی که پایتون ارائه می‌دهد، فهرست بسته پایتون (PyPI) را مرور کنید، مخزن نرم‌افزار دانلودی که توسط انجمن پایتون توسعه یافته است. این شامل بیش از 2,700,000 فایل و 230,000 پروژه است، از چارچوب های هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی گرفته تا سازمان دهندگان کتابخانه موسیقی و بازی های استراتژی. تعداد زیادی از کتابخانه های شخص ثالث در دسترس هستند که شامل ماژول ها (فایل هایی با کد پایتون) هستند که کارهایی را که می توانید با پایتون انجام دهید گسترش می دهند. کتابخانه های محبوب عبارتند از Pygame برای ساخت برنامه های چند رسانه ای و بازی های ویدئویی، و Django و Flask برای توسعه برنامه های کاربردی وب. علاوه بر این، کاربران به‌عنوان یک پلتفرم منبع باز، حتی می‌توانند کد منبع پایتون را با بهبود مهارت‌های برنامه‌نویسی خود ویرایش کنند!

آیا می دانستید؟ فلسفه اصلی پایتون، معروف به ذن پایتون، آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده بیان می‌کند که «زیبا بهتر از زشت است، ساده بهتر از پیچیده است، پیچیده بهتر از پیچیده است، خوانایی مهم است».

جامعه و منابع پایتون

انجمن

برنامه نویسان جوان برای جستجوی حمایت و انگیزه از جامعه عظیم کاربران پایتون که متشکل از افراد در هر سنی از سراسر جهان است، مشکلی نخواهند داشت. جدای از فهرست بسته Python با انبوهی از ایده‌های پروژه بالقوه ایجاد شده توسط جامعه، کتاب‌ها، آموزش‌ها و منابع دیگری برای کمک به کدنویس‌ها Teaching Python programming for children and teenagers in simple language در هر سن و توانایی وجود دارد. علاوه بر این، کاربران پایتون یکی از بزرگترین جوامع در Stack Overflow را تشکیل می دهند.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 5:08 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 34

بهترین آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

زبان برنامه نویسی، پایتون راهی برای رفتن است آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده . پایتون برای نوجوانان روز به روز محبوب‌تر می‌شود، زیرا بیشتر والدین و معلمان آن را به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی مناسب برای نوجوانان می‌بینند که فوراً توانایی‌های قرن 21 را ارائه می‌دهد. امیدواریم اکنون مشخص شود که چرا پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای نوجوانان است.

چرا پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان است؟

برجستگی پایتون به عنوان یک زبان کامپیوتری آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده اخیراً افزایش یافته است، حتی اگر این زبان در اواخر دهه 1980 تأسیس شد. این زبان اهداف بسیاری دارد، از بازی های ویدیویی گرفته تا برنامه های وب و تجزیه و تحلیل داده ها. دلیل برجستگی آن به عنوان زبان انتخابی برای برنامه نویسان نوپا، به ویژه در میان جوانان علاقه مند به کدنویسی، چیست؟

فلسفه طراحی پایتون جایی است که راه حل آن آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را پیدا خواهید کرد. طراحان پایتون حفظ ساختار زبان تا حد امکان را در اولویت قرار دادند. زبان مورد استفاده باید واضح باشد و کد باید خوانا باشد.

آنها همچنین لحنی را درخواست کردند که آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده در نوشتن فقط کمی بازیگوش تر باشد. با در نظر گرفتن این اهداف، آنها توانستند زبانی را طراحی کنند که انعطاف پذیر، قابل فهم و اجرای آن ساده باشد.

کدنویسان مبتدی باید بر یادگیری زبانی بصری تمرکز کنند که حداقل قوانین نحوی را داشته باشد و انتقال ایده ها را ساده کند. اگر به دنبال زبانی هستید که تمام این معیارها را داشته باشد، از پایتون برای کودکان فراتر نروید.

یک کودک باید قبل از نوشتن اولین برنامه خود آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده چندین قانون و دستور زبان را در زبان های برنامه نویسی معمولی مانند C++، Java و C درک کند.

برای مثال، خروجی و ورودی باید برای بچه‌ها با جزئیات کامل توضیح داده شود تا بتوانند به زبان‌هایی مانند C یا جاوا شروع به کدنویسی کنند. در پایتون اینطور نیست. پایتون دارای توابع ورودی/خروجی داخلی است که ممکن است بدون آموزش نکات و نکات نحوه کار کامپیوترها به بچه ها استفاده شود.

هدف این مقاله استدلال این است که چرا پایتون باید به آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده عنوان اولین زبان برنامه نویسی به همه کودکان آموزش داده شود و راه های بسیاری را که پایتون می تواند مفید باشد برجسته کند.

در زیر چند استدلال وجود دارد که چرا پایتون یک آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده زبان عالی برای آموزش مفاهیم اولیه برنامه نویسی به کودکان است.

1. برای اولین بار و مبتدیان آسان است

برجستگی پایتون به عنوان یک زبان کامپیوتری اخیراً افزایش یافته است، حتی اگر این زبان در اواخر دهه 1980 تأسیس شد. این زبان اهداف بسیاری دارد، از بازی های ویدیویی گر Teaching Python programming for children and teenagers in simple language فته تا برنامه های وب و تجزیه و تحلیل داده ها. آنچه باعث افزایش شهاب سنگ آن می شود

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 0:29 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 39

آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

با دوره های Google Python که مخصوص نوجوانان طراحی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده شده است شروع کنید. آنها فقط پایتون را آموزش نمی دهند بلکه یک مسیر یادگیری ساختاریافته را ارائه می دهند. این یک راه عالی برای درک اصول اولیه و آسان کردن راه یادگیری شما است. برخی از دوره ها ممکن است به صورت آنلاین برگزار شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت حضوری هستند. انتخاب ترجیحی شما چیست؟

باشگاه های کدنویسی برای نوجوانان

کدنویسی فقط خیره شدن به یک صفحه نمایش نیست - آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده می تواند یک تجربه اجتماعی فوق العاده باشد! به باشگاه‌های کدنویسی یا جوامعی بپیوندید که در آن نوجوانان گرد هم می‌آیند تا ماجراهای کدنویسی خود را یاد بگیرند و به اشتراک بگذارند. ممکن است آنها را در کتابخانه محلی خود یا بعد از مدرسه پیدا کنید. همکاری در پروژه ها و تبادل ایده ها می تواند کدنویسی را بسیا آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ر سرگرم کننده و جذاب تر کند.

بسترهای آموزشی آنلاین

همانطور که قبلاً گفتیم، تعداد زیادی دوره از جامعه وجود دارد. پلتفرم هایی مانند Codecademy، Khan Academy و Udemy راهنمایی های گام به گام را ارائه می دهند و بهبود آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مهارت های کدنویسی را آسان می کنند.

آموزش YouTube

وقتی صحبت از هر نوع آموزش به میان می‌آید، حذف YouTube سخت است. این یک معدن طلا برای محتوای آموزشی است. بسیاری از مربیان و برنامه نویسان ماهر آموزش های پایتون آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را به طور خاص برای نوجوانان ایجاد می کنند. هر سطحی، هر نوع توضیحی - شما می توانید همه آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

ماجراجویی کدنویسی پایتون شما در انتظار است

اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی پایتون برای نوجوانا آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ن بودید، به شما تبریک می گویم - اکنون گزینه های بسیار زیادی دارید! این در مورد یافتن مناسب برای سبک یادگیری شما است. خیلی سریع نباشید و به یاد داشته باشید که سرگرم شوید و چالش ها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را به آرامی انجام دهید، زیرا پروژه های سخت انگیزه ما را برای ادامه دادن از بین می برند. کد نویسی مبارک!

Juni Learning دوره های آنلاین برنده جایزه را برای کودکان 8 تا 18 ساله ارائه می دهد. مهارت‌های دنیای واقعی مانند کدنویسی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات و خیلی چیزهای دیگر را به صورت فردی به صورت خصوصی کاوش کنید. ما تلاش می کنیم دانش آموزان را در همه جا با اشتیاق، خلاقیت و هیجان Teaching Python programming for children and teenagers in simple language برای یادگیری عملی توانمند کنیم.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 0:01 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 39

آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

با دوره های Google Python که مخصوص نوجوانان طراحی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده شده است شروع کنید. آنها فقط پایتون را آموزش نمی دهند بلکه یک مسیر یادگیری ساختاریافته را ارائه می دهند. این یک راه عالی برای درک اصول اولیه و آسان کردن راه یادگیری شما است. برخی از دوره ها ممکن است به صورت آنلاین برگزار شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت حضوری هستند. انتخاب ترجیحی شما چیست؟

باشگاه های کدنویسی برای نوجوانان

کدنویسی فقط خیره شدن به یک صفحه نمایش نیست - آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده می تواند یک تجربه اجتماعی فوق العاده باشد! به باشگاه‌های کدنویسی یا جوامعی بپیوندید که در آن نوجوانان گرد هم می‌آیند تا ماجراهای کدنویسی خود را یاد بگیرند و به اشتراک بگذارند. ممکن است آنها را در کتابخانه محلی خود یا بعد از مدرسه پیدا کنید. همکاری در پروژه ها و تبادل ایده ها می تواند کدنویسی را بسیا آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ر سرگرم کننده و جذاب تر کند.

بسترهای آموزشی آنلاین

همانطور که قبلاً گفتیم، تعداد زیادی دوره از جامعه وجود دارد. پلتفرم هایی مانند Codecademy، Khan Academy و Udemy راهنمایی های گام به گام را ارائه می دهند و بهبود آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مهارت های کدنویسی را آسان می کنند.

آموزش YouTube

وقتی صحبت از هر نوع آموزش به میان می‌آید، حذف YouTube سخت است. این یک معدن طلا برای محتوای آموزشی است. بسیاری از مربیان و برنامه نویسان ماهر آموزش های پایتون آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را به طور خاص برای نوجوانان ایجاد می کنند. هر سطحی، هر نوع توضیحی - شما می توانید همه آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

ماجراجویی کدنویسی پایتون شما در انتظار است

اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی پایتون برای نوجوانا آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ن بودید، به شما تبریک می گویم - اکنون گزینه های بسیار زیادی دارید! این در مورد یافتن مناسب برای سبک یادگیری شما است. خیلی سریع نباشید و به یاد داشته باشید که سرگرم شوید و چالش ها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را به آرامی انجام دهید، زیرا پروژه های سخت انگیزه ما را برای ادامه دادن از بین می برند. کد نویسی مبارک!

Juni Learning دوره های آنلاین برنده جایزه را برای کودکان 8 تا 18 ساله ارائه می دهد. مهارت‌های دنیای واقعی مانند کدنویسی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات و خیلی چیزهای دیگر را به صورت فردی به صورت خصوصی کاوش کنید. ما تلاش می کنیم دانش آموزان را در همه جا با اشتیاق، خلاقیت و هیجان Teaching Python programming for children and teenagers in simple language برای یادگیری عملی توانمند کنیم.

+ نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1402ساعت 0:01 توسط رضا جوادی | | تعداد بازدید : 37

ساخت وبلاگ جدید رایگان خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]